НЕЙРОМАРКЕТИНГ - ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ У РОБОТІ З КЛІЄНТОМ

НЕЙРОМАРКЕТИНГ - ВАЖЛИВИЙ ІНСТРУМЕНТ У РОБОТІ З КЛІЄНТОМ

Швидкий технологічний і суспільний розвиток останніх десятиліть впливає і на якісні зміни у роботі зі споживачем. Різноманітні дослідження, зокрема в області нейробіології, що стали доступними під впливом науково-технічного прогресу, відкривають широкі перспективи для впровадження компаніями технологій нейромаркетингу. Сьогодні саме цей інструмент стає необхідною умовою запуску та проведення успішних рекламних кампаній і здійснення впливу на мотивацію споживачів щодо прийняття рішення у момент здійснення покупки.

До нейромаркетингу звертаються при створенні і просуванні нового продукту.  Він допомагає з науковою точністю визначити, який колір, слово, образ, звук, запах і смак привертає цільову аудиторію і чинить максимальний вплив на підсвідомість.  

Нині теоретична основа функціонування нейромаркетингу закладена проведенням великої кількості високоточних нейробіологічних та нейромаркетингових досліджень, що допомагають аналізувати реакції людського мозку на маркетингові подразники, а також розуміти думки споживачів про продукцію, послуги, рекламу або упаковку з метою побудови ідеальної маркетингової компанії, що ґрунтується на реакціях людського мозку.

Нейромаркетинг заснований на тих несвідомих стереотипах і патернах, що спрацьовують у покупців кожен раз, коли їм потрібно зробити вибір. Мета такого підходу - відповісти на просте запитання: Чому люди приймають конкретне рішення в певних умовах і як можна на це вплинути? Багато рішень пов'язані з потребою захистити себе від шкоди або створити сильні соціальні зв'язки. Мозок націлений на прийняття рішень, що підвищують шанси на виживання.

Величезна кількість сучасних наукових досліджень доводять, що зміни в емоційних станах можна прослідкувати в нейрофізіології. Наприклад, коли людина починає потіти через хвилювання або її серцебиття сповільнюється, коли сконцентрована. Очевидно, що реклама будь-якого товару чи послуги направлена на те, аби утримувати зацікавлення людини якомога довше. Нейромаркетингові дослідження останніх років також доводять, що вибір товарів базується на набутих впродовж життя асоціаціях, як позитивних, так і негативних, про які людина навіть не підозрює. Адже, в момент вибору мозок відтворює всі спогади, емоції і факти з минулого і моментально видає «гарячі клавіші».

Таким чином, функціонування нейромаркетингу можливе тільки з урахуванням емоцій і підсвідомого ставлення людини до конкретного продукту, яке відбувається за рахунок уже існуючого у конкретного споживача досвіду (нейронні зв'язки) чи бажання наслідувати іншу людину (дзеркальні нейрони).

До початку широкого використання нейромаркетингу серед спеціалістів, задіяних в маркетингу, рекламі і роздрібній торгівлі, побутувала думка про те, що емоції – це швидше наслідок, ніж причина раціонального мислення. Хоча передові компанії світу десятиліттями намагалися залучити якомога більше споживачів через формування емоцій та приємних відчуттів щодо певного товару чи послуги, ці дії були спрямовані на визначення того, що споживачі думають про продукт, а не що відчувають.

Сьогодні нейромаркетологи довели, що споживач спочатку відчуває певні емоції щодо товару чи послуги або їх презентації, приймає рішення про покупку і тільки потім раціоналізує і пояснює його. Таким чином, намагання компанії звертатися виключно до розуму споживача, а не до його емоцій чи асоціацій, є помилковою стратегією.

Наприклад, за допомогою асоціативних методів визначаються рекламні елементи і сюжети, підбираються найбільш вигідні кольори логотипу/упаковки, оцінюється ефективність рекламної кампанії, перевіряється запам'ятовуваність слоганів і їх зв'язок з брендом, визначається ефективне місце і час розміщення реклами.

Використовувати асоціативні методи дослідження можна впродовж практично всіх етапів рекламно-інформаційної кампанії, оскільки вони охоплюють сферу психологічних пріоритетів споживачів, які визначають купівельну поведінку і попит на ринку.

Як бачимо, у сучасних умовах та враховуючи розвиток нових форм торгівлі і привернення уваги споживачів, нейромаркетинг – це ключ до розуміння споживача, який допоможе вплинути на рівень впізнаваності компанії і її продукції та залучити необхідну цільову аудиторію.

Спеціалісти Formative Partners нададуть вашій компанії консультацію і допоможуть імплементувати технології нейромаркетингу у вашу роботу для ефективного зростання вашого бізнесу.

Аналітик: Вікторія Карп